Menu
  • Moje konto
  • Szczegóły konta
  • Pliki do pobrania
Zaloguj / Zarejestruj

Koło Dwumasowe

Szukaj koła dwumasowego do Twojego samochodu:
0
Cart
0,00 zł
0
Menu
  • STRONA GŁÓWNA
  • BLOG
  • KONTAKT

Strona główna » Mitsubishi

Mitsubishi

KOŁO DWUMASOWE MITSUBISHI

  • ASX

    ASX (1)

  • CARISMA

    CARISMA (3)

  • COLT VI

    COLT VI (1)

  • GRANDIS

    GRANDIS (2)

  • LANCER

    LANCER (2)

  • LANCER SPORTBACK

    LANCER SPORTBACK (2)

  • LANCER VI

    LANCER VI (1)

  • OUTLANDER II

    OUTLANDER II (3)

  • PAJERO III

    PAJERO III (1)

  • SPACE STAR

    SPACE STAR (3)

KOŁO DWUMASOWE

Koło zamachowe to podstawowy element w samochodzie, który współpracuje nie tylko z silnikiem, ale i skrzynią biegów. Jego zadaniem jest przede wszystkim zbieranie zapasu energii kinetycznej, która jest niezbędna do wykonywania suwów pomocniczych silnika. W pojazdach, które są teraz konstruowane stosuje się dwumasowe koło zamachowe, które jest jego najnowszą odmianą.

Budowa koła dwumasowego

Zamachowe koło dwumasowe jest umieszczone między silnikiem i skrzynią biegów. Jest ono zbudowane z masy pierwotnej, która jest zamontowana przy wale korbowym oraz masy wtórnej. Pomiędzy tymi dwoma elementami znajdziemy układ sprężynująco-tłumiący, który uniemożliwia odbijanie się sprężyn. Działanie koła zamachowego dwumasowego można podzielić na dwa etapy. W pierwszym występuje optymalne włączanie i wyłączanie jednostki napędowej. W drugim etapie sprężyny pozwalają na tłumienie drgań skrętnych.

Zastosowanie koła dwumasowego

Fundamentalnym zadaniem koła dwumasowego jest przekładanie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów w samochodzie, a także wygłuszanie wibracji. Zastosowanie koła dwumasowego jest konieczne, ponieważ w obecnych samochodach stosuje się wysokie momenty obrotowe, a dodatkowo ciśnienie zapłonu wzrasta co powoduje, że obroty silnika są nierównomierne. Koło dwumasowe stosuje się właśnie po to aby uniknąć wyżej wymienionych, niepożądanych efektów.

Uszkodzenie koła dwumasowego

Koło dwumasowe charakteryzuje się dużym poziomem awaryjności. Dzieje się tak między innymi przez jazdę na niskich obrotach, szarpanie czy przegrzewanie silnika. Na problemy z kołem dwumasowym wpływa także nieprawidłowa praca zapłonu i układu wytryskowego, a także pozostawianie samochodu na biegu jałowym, co najczęściej można zauważyć w momencie napędzania klimatyzacji. Na częstą awaryjność są narażone przede wszystkim samochody, którymi jeździmy głównie po mieście, a to dlatego, że częste ruszanie pojazdu niekorzystnie wpływa na zużywanie się koła dwumasowego.

Wymiana koła dwumasowego

Wszystkie części w samochodzie zużywają się i tak samo jest z kołem dwumasowym, a w związku z eksploatacją należy regularnie sprawdzać jego stan. Uważa się, że mnie więcej po przejechaniu 160 000 – 200 000 km należy rozejrzeć się za nowym kołem zamachowym wraz z łożyskiem wyciskowym i nowymi śrubami.

Proudly powered by WordPress | Theme: Alpha Store by Themes4WP

Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}
X